Home » , » Τι συζητά ο ΣΥΡΙΖΑ για τη διαφθορά και τη διαπλοκή

Τι συζητά ο ΣΥΡΙΖΑ για τη διαφθορά και τη διαπλοκή

Written By Dimitris Kalidis on Τετάρτη, 5 Νοεμβρίου 2014 | 7:02 π.μ.

Άμεση ενεργοποίηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών, όπως οι Εξεταστικές Επιτροπές, ώστε να διερευνηθούν όλα τα σκάνδαλα και, στις περιπτώσεις όπου προκύψουν τα απαιτούμενα στοιχεία, να παραπεμφθούν τα εμπλεκόμενα πρόσωπα στη Δικαιοσύνη, προβλέπει το Σχέδιο Προγράμματος τετραετίας του ΣΥΡΙΖΑ για την πάταξη της διαφθοράς και της διαπλοκής που παρουσιάζει σήμερα το Real.gr.

Το Σχέδιο Προγράμματος, μάλιστα, αφήνει να εννοηθεί ότι μεταξύ άλλων θα ελεγχθούν και οι αποφάσεις του ΤΑΙΠΕΔ για ιδιωτικοποιήσεις, οι αποφάσεις της Τράπεζας της Ελλάδος για τη βιωσιμότητα των τραπεζών και την ανακεφαλαιοποίησή τους, οι συμβάσεις για αγορά αμυντικών συστημάτων.

Στο εννιασέλιδο κείμενο που έχει δοθεί προς διαβούλευση μεταξύ των στελεχών του κόμματος, για την πρόληψη της διαφθοράς και της διαπλοκής μεταξύ άλλων προβλέπονται:

1Α. Δημιουργία πλαισίου διαφάνειας στη λειτουργία και τα οικονομικά των κομμάτων. Αναφέρεται : « Θεσπίζουμε σταθερούς κανόνες οικονομικής λειτουργίας των πολιτικών κομμάτων, ώστε η κρατική χρηματοδότηση να διασφαλίζει την ομαλή τους λειτουργία, τον επί ίσοις όροις ανταγωνισμό τους και τον πλουραλισμό και να μη χρησιμοποιείται ως μηχανισμός αναπαραγωγής των κατεστημένων συσχετισμών.

Προωθούμε μία συνολική ρύθμιση/κωδικοποίηση σε ένα «καταστατικό νομοθέτημα» του δικαίου των πολιτικών κομμάτων (οικονομικά, προϋποθέσεις και διατυπώσεις νόμιμης λειτουργίας πολιτικού κόμματος, προβολή και σχέση των πολιτικών κομμάτων με τα ΜΜΕ κ.ο.κ.).

Αναμορφώνουμε το πλαίσιο του τραπεζικού δανεισμού των πολιτικών κομμάτων, με τη θέσπιση ανώτατου ορίου δανεισμού, απαγόρευση του μακροπρόθεσμου δανεισμού και περιορισμό του μόνο στην κάλυψη βραχυπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων αναγκών και γενική απαγόρευση δανειοδότησης πάνω από ένα μικρό μέρος της κρατικής χρηματοδότησης, με προληπτικές δικλείδες σε περίπτωση παραβάσεων τόσο για τους υπευθύνους των κομμάτων, όσο και για τις τράπεζες και τις διοικήσεις τους.

Προωθούμε τον πλήρη έλεγχο και διαφάνεια για τα οικονομικά των πολιτικών κομμάτων, τόσο σε σχέση με την κρατική, όσο και σε σχέση με την ιδιωτική χρηματοδότησή τους. Προχωράμε στη διαμόρφωση ενός ελεγκτικού μηχανισμού με ενισχυμένο κοινωνικό χαρακτήρα, στον οποίο εκτός των βουλευτών και δικαστών, θα συμμετέχουν και ειδικοί επιστήμονες/ εμπειρογνώμονες καθώς και κοινωνικοί φορείς και εκπρόσωποι της κοινωνίας των πολιτών και ο οποίος θα επιτελεί διπλή λειτουργία, αφ’ ενός ελεγκτική (με αναγνώριση λειτουργικής και προσωπικής ανεξαρτησίας των μελών του, ευρύτατη δικαιοδοσία και δυνατότητα να αναζητά και να έχει πρόσβαση σε στοιχεία, εκτεταμένη δημοσίευση της ετήσιας έκθεσής του κ.λπ.) και αφ’ ετέρου γνωμοδοτική (με έλεγχο και διαρκή αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των ισχυουσών ρυθμίσεων και κατάθεση προτάσεων για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου). Τροποποιούμε το πλαίσιο των διοικητικών κυρώσεων και ποινών, προς την κατεύθυνση της αυστηροποίησής τους».

1Β. Δραστική αναθεώρηση του ισχύοντος νόμου για την κάθαρση του πολιτικού συστήματος. Αναφέρεται: «Καταργούμε τον Νόμο περί Ευθύνης Υπουργών (Ν. 3126/2003), που έχει λειτουργήσει ως όχημα συγκάλυψης, και προωθούμε την αναθεώρηση του άρθρου 86 του Συντάγματος στο πλαίσιο της επόμενης συνταγματικής αναθεώρησης. Διαμορφώνουμε ένα εντελώς νέο νομοθετικό πλαίσιο, που θα αίρει την ευνοϊκή ποινική μεταχείριση των πολιτικών προσώπων, παρέχοντας μόνο τις ελάχιστες και απολύτως απαραίτητες ασφαλιστικές δικλείδες.

Καταργούμε την αρμοδιότητα της Βουλής για την άσκηση ποινικής δίωξης, υπάγοντας και τα πολιτικά πρόσωπα στην τακτική αρμοδιότητα του Εισαγγελέα Εφετών, κατά τις γενικές διατάξεις. Εισάγουμε ως επιβαρυντική περίσταση την τέλεση αδικήματος με παθόντα το Δημόσιο από Υπουργό/Υφυπουργό. Καταργούμε πλήρως την προβλεπόμενη ειδική παραγραφή και την αποκλειστική αποσβεστική προθεσμία των δύο βουλευτικών συνόδων μετά την τέλεση του αδικήματος, ώστε η ποινική δίωξη κατά των Υπουργών/Υφυπουργών να είναι δυνατή καθ’ όλη τη χρονική περίοδο μέχρι την κανονική παραγραφή των αδικημάτων τους, κατά τις κοινές διατάξεις. Αλλάζουμε τη σύνθεση του Ειδικού Δικαστηρίου, με τη συμμετοχή σε αυτό του Προέδρου το Αρείου Πάγου, 6 Αρεοπαγιτών και 6 Προέδρων Εφετών, καθώς και λαϊκών δικαστών (ενόρκων)».

2. Ο ολιγοπωλιακός και κρατικοδίαιτος χαρακτήρας των ΜΜΕ στην Ελλάδα, το σύμπλεγμα δηλ μεταξύ κυβέρνησης, ιδιοκτητών και τραπεζών, καθιστά ζωτικής σημασίας τη δημοκρατική μεταρρύθμιση της θεσμοθέτησης, χρηματοδότησης και λειτουργίας των ΜΜΕ ώστε να σπάσουμε το απόστημα της μηντιακής διαπλοκής. Ενεργοποιούμε άμεσα – αλλά και τροποποιούμε καταλλήλως – τις διατάξεις των νόμων που:

(α) επιτρέπουν στην Τράπεζα της Ελλάδος ή στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές να διενεργούν ελέγχους για την προέλευση της χρηματοδότησης των επιχειρήσεων ενημέρωσης, ώστε να είναι διαφανείς και γνωστές σε όλους οι συναφείς ροές του χρήματος και (β) ισχύουν για όλες τις Ανώνυμες Εταιρείες και προβλέπουν ότι μια ζημιογόνα επιχείρηση δεν είναι δυνατόν να λειτουργεί επ’ αόριστον χωρίς να ανακεφαλαιοποιείται, με ταυτόχρονη μέριμνα για την προστασία των εργαζομένων στον κλάδο.

Προχωρούμε σε επανεξέταση όλων των αδειών από μηδενική βάση. Αναθεωρούμε το καθεστώς αδειοδότησης, παραχωρώντας συχνότητες και σε μη εμπορικά εγχειρήματα. Προωθούμε νέα ρύθμιση για τη συγκέντρωση στα ΜΜΕ, που να ανταποκρίνεται στα σημερινά ελληνικά δεδομένα.


Οι τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί, οι εφημερίδες και τα περιοδικά που εκδίδονται στη χώρα, να έχουν υποχρέωση ειδικής δήλωσης για την ιδιοκτησιακή τους κατάσταση, από νομικά πρόσωπα μέχρι την αποκάλυψη των φυσικών προσώπων που συμμετέχουν σε αυτά.


Πηγή : real.gr
Share this article :

Δημοσίευση σχολίου

 

Copyright © 2014. newsontime.gr

powered by Blogger