Home » , » O Senna στη Ferrari: Η συμφωνία που χάλασε… εκ των έσω!

O Senna στη Ferrari: Η συμφωνία που χάλασε… εκ των έσω!

Written By Dimitris Kalidis on Δευτέρα, 28 Απριλίου 2014 | 10:16 π.μ.

1η Μαίου 2014. 20 χρόνια από τότε που ο Ayrton Senna έχασε την ζωή του στο τραγικό εκείνο τριήμερο στην πίστα της Imola. Όμως, δεν θα σταθούμε στο τι έγινε το 1994. Θα σας πάμε λίγο πιο πίσω. Σε μια συνεργασία όνειρο για πολλούς, που δεν όμως δεν υλοποιήθηκε ποτέ…

Έχουν περάσει 20 χρόνια από τότε και έχουν γραφτεί άπειρα αφιερώματα, τόσο για την αποφράδα εκείνη Πρωτομαγιά όσο και για τη ζωή του Ayrton Senna. Είπαμε λοιπόν να ασχοληθούμε με μια όχι και τόσο γνωστή ιστορία. Τη μεγάλη μεταγραφή που δεν έγινε ποτέ: ο Senna στη Ferrari! Λίγοι γνωρίζουν πως ο Senna είχε υπογράψει προσύμφωνο με την Ferrari και πως ο τότε team manager της Scuderia, Cesare Fiorio, κρατά το προσύμφωνο αυτό σαν κόρη οφθαλμού. Θέλοντας να ψάξει περισσότερο την ιστορία αυτή, ο F1 Insider του GOCAR, Δημήτρης Παπαδόπουλος, μίλησε τηλεφωνικά με τον Fiorio. Από την κουβέντα τους που κράτησε γύρω στα 20 λεπτά, πολλά πράγματα βγήκαν στην φόρα.

Το προσύμφωνο

«Η βασική μου προτεραιότητα όταν πήγα στην Ferrari το 1989 ήταν να φέρω τους καλύτερους οδηγούς στην ομάδα», θυμάται ο Fiorio, «και φυσικά ο Senna ήταν πρώτος στην λίστα μου, ο Prost δεύτερος ενώ φυσικά είχα στην ομάδα μου και τον Nigel Mansell. Στόχος μου ήταν να αντικαταστήσω τον Gerhard Berger με τον Ayrton και άμεσα ξεκίνησα κουβέντες για να τον φέρω. Αλλά την χρονιά που ακολουθούσε είχε συμφωνία με την McLaren και δεν γινόταν κάτι. Έτσι, συμφωνήσαμε να το κάνουμε για αργότερα. Εκείνη την περίοδο κατάφερα και έφερα τον Prost στην ομάδα και είχα ένα πολύ καλό δίδυμο με τον Mansell».

«Το 1990 δοκίμασα και πάλι να μιλήσω στον Ayrton ο οποίος ενδιαφερόταν να έρθει στην Ιταλία και έτσι οι συνομιλίες ήταν εύκολες, από την στιγμή που και οι δυο είχαμε τον ίδιο στόχο. Έτσι, μετά από το Βραζιλιάνικο GP του 1990 το οποίο κερδίσαμε με τον Prost, δεν έφυγα από το Σαο Πάολο και ο Senna έστειλε ένα σοφέρ στο ξενοδοχείο μου για να με πάρει και να με πάει στο σπίτι του. Εκεί έμεινα από τις 9 το πρωί μέχρι τις 7 το απόγευμα για να μιλήσουμε για όλα τα θέματα, γιατί αργότερα έπρεπε να πάρω την πτήση της επιστροφής. Δεν υπήρχαν ούτε μάνατζερ, ούτε δικηγόροι, μόνο εγώ και αυτός. Το μεσημέρι σταματήσαμε για να φάμε μαζί με την οικογένειά του και στην συνέχεια συνεχίσαμε την κουβέντα μας. 

Στο τέλος της ημέρας είχαμε συμφωνήσει στα περισσότερα ζητήματα και πρακτικά είχαμε κλείσει το 80% της συμφωνίας. Ξαναμιλήσαμε πριν από το Γαλλικό Grand Prix. Πήγαινα στο Le Castellet με την ομάδα και αντί για να πάω κατευθείαν εκεί, το αεροπλάνο σταμάτησε στην Νίκαια και πήγα να δω τον Ayrton στο σπίτι του στο Μονακό. Εκεί ολοκληρώσαμε τις κουβέντες μας και μας είχαν μείνει κάποια μικρά θέματα όπως για παράδειγμα ότι είχε τη χορηγία από τη Nacional στο καπέλο ενώ η Ferrari είχε συμφωνία με την Phillip Morris. Αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες εάν είναι να φέρεις τον Senna στην ομάδα», είπε ο Fiorio.

Γυρνώντας από το Γαλλικό GP, αγώνα τον οποίο είχε κερδίσει η Ferrari, ο Fiorio έφτιαξε ένα προσύμφωνο (Letter Of Intend) και το έστειλε με φαξ στον Senna ζητώντας του να το υπογράψει και να το επιστρέψει, κάτι που έγινε. Και όλα ήταν έτοιμα! «Όμως αυτό, ας πούμε ότι χρησιμοποιήθηκε τον επόμενο μήνα από τον Πρόεδρο τηςFerrari, τον Piero Fusaro, ο οποίος είχε ξεκινήσει πόλεμο εναντίον μου», αποκαλύπτει ο Fiorio, προσθέτοντας: «Είχα πάρει την ομάδα και την είχα φέρει στον δρόμο των επιτυχιών. Ο Fusaro όμως βρήκε τον τρόπο να με κερδίσει. Πέρα από εμένα, τον Senna και το ΔΣ της Ferrari κανένας δεν ήξερε για τις κουβέντες μας. 

Ο Fusaro όμως κάλεσε τον Prost και του είπε ότι προσπαθούσα να φέρω τον Senna στην ομάδα. Του ξεκαθάρισε μάλιστα ότι όσο υπήρχε αυτός εκεί, ο Senna δεν θα πήγαινε ποτέ στην Ferrari. Από εκείνη τη στιγμή υπήρχε πρόβλημα με την συνεργασία μου με τον Prost. Τα πράγματα γινόντουσαν όλο και πιο δύσκολα και η συνεργασία μου με τον Fusaro έγινε ανυπόφορη, έτσι αναγκάστηκα να παραιτηθώ. Και φυσικά η μεταγραφή δεν έγινε ποτέ. Κράτησα αυτό το κείμενο (το προσύμφωνο) στο χρηματοκιβώτιό μου για 20 χρόνια και είπα ότι είναι καιρός να το βγάλω και να το βάλω στο βιβλίο μου». Θυμίζουμε πως στο βιβλίο του (το οποίο μπορείς να δεις εδώ) ο Fiorio ρίχνει φως στα παρασκήνια της όλης κατάστασης.


Αυτό είναι το προσύμφωνο στο οποίο αναφέρεται ο Cesare Fiorio και το οποίο παραχώρησε ευγενικά στο GOCAR:


Ο Ayrton

Στην ερώτηση για το πώς του συμπεριφέρθηκε ο Senna όταν τον πλησίασε για να του προτείνει συνεργασία, o Fiorio μας είπε: «Παρόλο που είχα δραστηριοποιηθεί σε διάφορα είδη μηχανοκίνητου αθλητισμού, ήμουν νέος στην F1, οπότε δεν με ήξερε σαν μάνατζερ της ομάδας. Έδειξε όμως μεγάλο ενδιαφέρον, γιατί ήθελε να έρθει στη Ferrari. Μου ξεκαθάρισε ότι δεν μπορούσε να έρθει αμέσως γιατί είχε συμβόλαιο. Αλλά του είπα ότι δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί έπρεπε να του φτιάξω την ομάδα που θα έπρεπε να έχει».

Είχε όμως κάποια ιδιαίτερες απαιτήσεις από την ομάδα; «Σίγουρα», απάντησε ο Fiorio. «Ενδιαφέρθηκε π.χ. να μάθει για το πλάνο που είχαμε για την τεχνική ενίσχυση της ομάδας και ζήτησε να πάρουμε στη Ferrari κι ένα μηχανικό από την McLaren, τον Steve Nichols». Και για τον team mate του; Είχε ο Senna κάποια απαίτηση σχετικά με τον οδηγό που θα οδηγούσε το άλλο μονοθέσιο της ομάδας; «Όχι όχι όχι. Το μόνο πράγμα που μου είπε ήταν ότι θα έπρεπε να του βρω τον ταχύτερο δυνατό οδηγό. 

Και μου προκάλεσε έκπληξη γιατί συνήθως οι πιλότοι θέλουν ένα δεύτερο οδηγό, να τον έχουν ‘του χεριού’ τους. Αλλά μου είπε ότι ήθελε τον ταχύτερο δυνατό team mate, για να μπορεί να συγκρίνει την απόδοσή του στα προκριματικά και στους αγώνες έτσι ώστε να είναι βέβαιος πως έχει πάρει το μέγιστο από το μονοθέσιο. Και αυτό ήταν κάτι που μου προκάλεσε μεγάλη έκπληξη», σχολίασε ο Fiorio.

Αυτό ήταν το παρασκήνιο μιας συμφωνίας που ποτέ δεν ολοκληρώθηκε. Μιας συμφωνίας που πιθανότατα θα άλλαζε την ιστορία της Formula 1, αλλά και του ίδιου του Senna. Η σχέση των δύο αντρών ωστόσο δεν χάλασε παρότι η συνεργασία μεταξύ τους δεν προχώρησε. Ο Ayrton Senna δεν ντύθηκε ποτέ στα κόκκινα χρώματα τηςFerrari. Κάτι που για πολλούς λάτρεις του σπορ παρέμεινε ανεκπλήρωτος πόθος…



Πηγή : gocar.gr
Share this article :

Δημοσίευση σχολίου

 

Copyright © 2014. newsontime.gr

powered by Blogger